E-sklepy zyskują na popularności
73% internautów kupuje w sieci*!
Rok 2020 i 2021 wpłynął na wzmocnienie pozycji e-sklepów na rynku sprzedaży. Nie tylko z powodu pandemii i mniejszych możliwości zakupów stacjonarnych, ale też wielu respondentów zwraca uwagę na fakt, iż sklepy online proponują niższe ceny. Okazuje się, że chętnie kupujemy rzeczy codziennego użytku na zapas, zwłaszcza jeśli uznamy, że cena danego produktu jest naprawdę atrakcyjna, ale ciągle najczęściej kupowanym towarem przez Internet jest… odzież!
Kolejne miejsce na liście internetowych zakupów stanowią – dodatki do odzieży, akcesoria oraz buty.
Następnie do wirtualnych koszyków wrzucamy kosmetyki i perfumy.
Kiedy się już ubierzemy i wypachnimy to klikamy przeglądarkę dalej w poszukiwaniu książek, płyt oraz biletów na wydarzenia. Ciąg wydaje się być logiczny, najpierw należy się porządnie wystylizować zanim wyjdziemy na koncert...
Z analiz internetowych (niepodatnych na stereotypy) wynika, że panowie nie zawahają się przed kupnem sprzętu komputerowego, AGD czy RTV , a nawet samochodu. Po tak dużych, odpowiedzialanych i czasochłonnych zakupach bywa, że nagradzają się grami video albo produktami kolekcjonerskimi.
I co najważniejsze – aż 72% klientów wybiera e-sklepy polskie, a 69% osób robi e-zakupy przez telefon.
Kogo najczęściej mijamy między wirtualnymi regałami?
Najpopularniejsza forma dostawy?
InPost Paczkomat. Paczkomat na stałe zagościł w naszych sercach, lubimy odbierać paczuchy wygodnie w drodze do domu, bez kontaktu z kurierami.
Dlaczego miłość do e-zakupów jest coraz silniejsza?
Najczęsciej wymieniane powody:
Czego nie lubimy w sklepach internetowych?
Gdzie zamawiamy e-sklep internetowy, który zadowoli odpowiednią grupę odbiorców i zacznie generować sprzedaż?
W dotRED – zamów wycenę!
*Takich danych dostarczył raport „E-commerce w Polsce 2020”, przeprowadzony przez Gemius na zlecenie z Izby Gospodarki Elektronicznej.
Rok 2020 i 2021 wpłynął na wzmocnienie pozycji e-sklepów na rynku sprzedaży. Nie tylko z powodu pandemii i mniejszych możliwości zakupów stacjonarnych, ale też wielu respondentów zwraca uwagę na fakt, iż sklepy online proponują niższe ceny. Okazuje się, że chętnie kupujemy rzeczy codziennego użytku na zapas, zwłaszcza jeśli uznamy, że cena danego produktu jest naprawdę atrakcyjna, ale ciągle najczęściej kupowanym towarem przez Internet jest… odzież!
Kolejne miejsce na liście internetowych zakupów stanowią – dodatki do odzieży, akcesoria oraz buty.
Następnie do wirtualnych koszyków wrzucamy kosmetyki i perfumy.
Kiedy się już ubierzemy i wypachnimy to klikamy przeglądarkę dalej w poszukiwaniu książek, płyt oraz biletów na wydarzenia. Ciąg wydaje się być logiczny, najpierw należy się porządnie wystylizować zanim wyjdziemy na koncert...
Z analiz internetowych (niepodatnych na stereotypy) wynika, że panowie nie zawahają się przed kupnem sprzętu komputerowego, AGD czy RTV , a nawet samochodu. Po tak dużych, odpowiedzialanych i czasochłonnych zakupach bywa, że nagradzają się grami video albo produktami kolekcjonerskimi.
I co najważniejsze – aż 72% klientów wybiera e-sklepy polskie, a 69% osób robi e-zakupy przez telefon.
Kogo najczęściej mijamy między wirtualnymi regałami?
- Osoby w przedziale wiekowym 35-49 lat - 32%
- Kobiety – 51%
- Osoby ze średnim wykształceniem –40%
- Osoby z wyższym wykształceniem – 33%
- Mieszkańcy miast pow. 200 tys. mieszkańców – 30%
- Mieszkańcy wsi – 25%
- Mieszkańcy miast pow. 20-49 tysięcy mieszkańców – 23%
- Mieszkańcy miast pow. 50-200 tysięcy mieszkańców - 22%
Najpopularniejsza forma dostawy?
InPost Paczkomat. Paczkomat na stałe zagościł w naszych sercach, lubimy odbierać paczuchy wygodnie w drodze do domu, bez kontaktu z kurierami.
Dlaczego miłość do e-zakupów jest coraz silniejsza?
Najczęsciej wymieniane powody:
- Kupujemy, kiedy chcemy
- Nie musimy nigdzie jeździć
- Większy wybór
- Atrakcyjniejsze ceny
Czego nie lubimy w sklepach internetowych?
- Posiadają niewygodne formularze
- Nie zapewniają dobrych wersji mobilnych
- Niewygodne sposoby płatności
- Wysokie koszty wysyłki
- Brak opinii innych użytkowników
- Zbyt mało promocji
- Niejasne zasady reklamacji czy regulaminy
- Brak certyfikatów i zabezpieczenia danych
Gdzie zamawiamy e-sklep internetowy, który zadowoli odpowiednią grupę odbiorców i zacznie generować sprzedaż?
W dotRED – zamów wycenę!
*Takich danych dostarczył raport „E-commerce w Polsce 2020”, przeprowadzony przez Gemius na zlecenie z Izby Gospodarki Elektronicznej.